COMMANDS

                 

 

When teaching, I use the following items to score and keep track of my students' command of English: 
1. Grammar: Produce speech/sentence free of inconsistencies. 
2. Vocabulary: Sufficient range of vocabulary. 
3. Enunciation: Good diction, phonetics and articulation, with no mumbling or slurring. 
4. Comprehension: Ability to understand speech/sentence. 
5. Accuracy: No shifts or distorsion of meaning in speech/sentence. 
6. Writing: Good spelling and follow use of grammatical rules.

Sit down (Siéntate)
Stand up (Levántate)
Have a seat (Tome asiento)
Get up (Levántate)
Come here (Ven aquí)
Go! (¡Vamos!)
You can! (Tu puedes)
Quiet (Silencio)
Silence, please (Silencio, por favor)
Listen (Escuchen)
Listen to me (Escúchame a mí)
Listen up! (¡Escúchenme!)
Pay attention (Ponga atención)
Please, take out yourpencils (Por favor, saquen sus lápices)
Please, bring me yourbook (Por favor, tráeme tu libro)
May I go to the bathroom? (¿Puedo ir al baño?)
May I go to the restrooms? (¿Puedo ir a los baños?)
Yes, you may. (Sí, tu puedes ir)
Can you repeat it again? (¿Puedes repetirlo otra vez?)
Write (Escriba)
Copy (Copie)
Copy this (Copie esto)
Don’t copy this (No copie esto)
Please (Por favor)
Thank you (Gracias)
Thanks (Gracias)
You’re welcome (De nada/A la orden)
Excuse me (Disculpe)
I’m sorry (Lo siento)
Raise your hand (Levanta la mano)
You’re next (Sigues tú)
Wait for your turn (Espera tu turno)
Open yournotebook (Abra su cuaderno)
Close yournotebook (Cierre su cuaderno)
Open your book on page # (Abra su libro en la página #)
Go to the classroom (Vaya al salón)
Go to the playground (Vaya al patio de juegos)
Go to the bathroom (Vaya al baño)
Repeat, please (Repita, por favor)
Repeat after me (Repita después de mí)
Tie your shoes (Amarre sus zapatos)
Come to the board (Ven al tablero)
Come and sit here (Venga y siéntese aquí)
Erase the board (Borre el tablero)
Open the door/window please (Abre la puerta, por favor)
Close the door/window, please (Cierra la ventana, por favor)
Turn on the fan (Encienda el ventilador)
Turn off the lights (Apague las luces)
Correct the word (Corrija la palabra)
Correct the exercise (Corrija el ejercicio)
Let’s go! (¡Vamos!)
Let’ts play a game! (¡Vamos a jugar!)
Follow me (Sígame)
Pick up your pencil (Recoja su lápiz)
Stop working, please (Paren de trabajar, por favor)
Stop writing, please (Paren de escribir, por favor)
Tuck your shirt in (Métase la camisa)
What are you doing? (¿Qué estás haciendo?)
Nothing (Nada)
Nothing especial (Nada especial)
Are you ready? (¿Están listos?)
Have your finished? (¿Ya has terminado?)
Has everyone finished? (¿Ya todos han terminado?
Put everything away (Guarden todo)
Put everything on your desk (Pongan todo en sus pupitres)
Put everything in your backpack (Pongan todo en sus morrales)
Say in line (Permanezcan en línea)
Line up (Hagan fila)
Wash your hands (Lava tus manos)
Sit properly (Síentese adecuadamente)
Apologize (Discúlpese)
Say it again, please (Dígalo de nuevo, por favor)
Try it again (Inténtalo otra vez)
What does it mean? (¿Qué significa eso?)
What’s this? (Qué es esto?)
Give it to me (Dame eso)
It’s time to go home (Es tiempo de ir a casa)
Good Morning (Buenos días)
Good Afternoon (Buenas tardes)
Good Bye (Adiós)
Bye (Chao)
Hello! (Hola) formal style
Hi! (Hola) informal style
Hello, class! (Hola clase)
Hello, everyone! (Hola clase)
Hello, students! (Hola clase)
Hello, children! (Hola clase)
Hello, Carlitos! (Hola clase)
Hello, again! (¡Hola, otra vez!)
How are you! (¿Cómo estás?)
What’s up? (¿Qué hay?)
How’s it going? (Cómo le va?)
How’s everything? (¿Cómo está todo?)
Fine (Bien)
Pretty fine (Muy bien)
See you! (Nos vemos)
See you later (Nos vemos más tarde)
See you tomorrow (Nos vemos mañana)
Have a good day (Que tengas un buen día)
Have a good weekend (Que tengas un buen fin de semana)
Don’t forget your homework (No olvides tu tarea)